Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op, we helpen je graag! Wist je dat je ons ook via Whatsapp en Facebook Messenger kan bereiken? Stuur ons gerust een berichtje! 

Algemeen

Is Holidayguru aangesloten bij de ANVR en SGR?
Alle pakketreizen die door Holidayguru worden verkocht, worden uitgevoerd door onze partners en vallen onder de SGR & ANVR dekking van de touroperator. Je kunt dus met een gerust hart je vakantie boeken. In het geval van FTI vallen de reizen onder het Duitse garantiestelsel.

Waar kan ik de laatste reisadviezen voor mijn bestemming vinden?
Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken kun je de laatste reisadviezen vinden. 

Boeken

Kan ik een kamertype of verzorgingstype kiezen?
Bij sommige aanbiedingen is het mogelijk om het kamertype en/of het verzorgingstype aan te passen. De standaard prijstabel is gebaseerd op de voordeligste combinatie die beschikbaar is. Onder de kalender kun je een andere selectie maken en bijvoorbeeld kamer met ontbijt selecteren i.p.v. logies.

Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?
De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen en (aan)betaald hebt. Door het maken van een boeking komt een reisovereenkomst tot stand. Na het maken van een boeking, ontvang je hiervan een boekingsbevestiging en factuur. Sommige touroperators werken op basis van factuur. Je betaalt niks bij het boeken maar ontvangt meteen alle informatie over de betaling, je kan je boeking dus niet meer annuleren.

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Wijzigingen van de overeenkomst zijn in de meeste gevallen mogelijk tot 7 dagen voor vertrek aan €27 per boeking. Daarnaast worden de eventuele kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. 

Voor lijndienstvluchten, cruises, camper- en autohuur en sommige andere reisonderdelen kunnen afwijkende voorwaarden gelden, waardoor wijziging niet meer mogelijk is. Er dient dan een nieuwe boeking gemaakt te worden. Zo gelden voor lijndiensten afwijkende voorwaarden; na het printen van het vliegticket worden altijd 100% annulerings- of wijzigingskosten in rekening gebracht. Tevens kan bij veel luchtvaartmaatschappijen geen indeplaatsstelling worden doorgevoerd. Dit staat gelijk aan een annulering en zal als zodanig behandeld worden.

Kan ik mijn boeking annuleren?
Het is niet mogelijk om je vakantie kosteloos te annuleren. Je hebt via onze website een definitieve boeking geplaatst en hebt daardoor geen bedenktijd. Indien je je reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de reisvoorwaarden van jouw reisorganisator. Je vind de voorwaarden van de touroperator op de laatste stap van het boekingsproces.

Welke naam moet ik invullen?
Bij je boeking dien je de namen (eerste voornaam en achternaam) op te geven die in het paspoort vermeld staan. 

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?
Deze ontvang je 7 dagen voor vertrek. Vertrek je al binnen 7 dagen na je boeking? Dan krijg je de reisdocumenten 24 uur na de boeking. 

Ik heb geen boekingsbevestiging ontvangen, kan dat?
Heb je de bevestiging niet binnen een uur ontvangen? Deze kan, zeker bij Outlook adressen, in je spam terecht zijn gekomen. Zoek even in je mailbox naar het woord 'Holidayguru'. Vaak komt de e-mail in dat geval naar boven. Indien je de bevestiging ook daar niet ziet kan je altijd contact met ons opnemen via service@holidayguru.nl of +31 (0)30 808 2995.

Ik zou graag boeken op een datum die nu niet beschikbaar is, kan dat?
Dit kan met veel factoren te maken hebben. Het hotel kan bijvoorbeeld vol zitten of er zijn geen vluchten beschikbaar op die datum. Ben je toch op zoek naar een specifieke aanbieding op een bepaalde datum? Stuur ons even een berichtje en we kijken wat we voor je kunnen doen.

Kan ik meerdere kamers tegelijk boeken?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om meerdere kamers in 1 keer te boeken. Je kan wel al een boeking voor meerdere personen maken op basis van familiekamers. Als je een leuke reis hebt gevonden en graag meer dan 1 kamer wilt boeken kan je ons een bericht sturen via service@holidayguru.nl of +31 (0)30 808 2995.

Kan ik bij jullie een groepsboeking maken?
Dat kan! Stuur ons een mailtje via service@holidayguru.nl, dan helpen we je graag verder.

Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?
De vluchten die wij in onze aanbiedingen publiceren, worden uitgevoerd door bekende lowcost luchtvaartmaatschappijen en de bekende nationale lijndienstmaatschappijen. Wij vermelden in het boekingsproces altijd door welke luchtvaartmaatschappij de vlucht wordt uitgevoerd.

Waar kan ik online inchecken voor mijn vlucht?
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken. Elke maatschappij hanteert hiervoor haar eigen werkwijze en regels. Je dient zowel voor je heen- als voor je terugvlucht vooraf online in te checken. Let op: soms kan dit niet tegelijkertijd en kun je voor de terugvlucht pas op een later moment inchecken! Indien je niet online incheckt, rekenen sommige luchtvaartmaatschappijen kosten aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk om online in te checken en wij zijn niet aansprakelijk indien je dit niet doet en je kosten maakt als gevolg hiervan.

Kan ik ruimbagage bijboeken?
Ja, deze kan je naargelang de luchtvaartmaatschappij en route meteen bijboeken.

Met welke reisorganisatie ga ik op vakantie als ik bij jullie boek?
Wij werken samen met verschillende bekende touroperators, je kan tijdens het boeken duidelijk zien bij welke touroperator je de uiteindelijke boeking maakt. Ook dien je de algemene voorwaarden van de touroperator te aanvaarden voor betaling, zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Wat is HG Travel?
Onder de naam HGTravel verkopen wij onze eigen reizen, we linken een vlucht aan een hotel om jou de allergoedkoopste reis te kunnen bieden, met bestemmingen over heel de wereld. Dit doen we met onze partner Vuelandia, zo zijn onze reizen beschermd met de ANVR en SGR zekerheid.

Waarom zijn reizen voor single reizigers duurder?
Alleenstaanden betalen vaak p.p. meer voor een vakantie. Dit komt vooral door de hotelkamerprijzen die zich richten op twee personen. Maak je er alleen gebruik van is dit onderdeel van de reis feitelijk dubbel zo duur. Sommige hotels hebben eenpersoonskamers, zo kan je de prijs toch nog drukken.


Na je boeking

Ik heb een transfer bijgeboekt, waar kan ik deze vinden?
Je vindt alle informatie op de voucher, neem deze zeker uitgeprint mee.